Friday, June 3, 2011

suka-suki

salam n selamat pagi....


Sudah agak lame aku naip kat blog aku...dek kerane hari ni bnyak sangat bnde yang terjadi..maka aku pon melapangkan segale mase n meringankan tangan untuk menaip....xlame lagi aku bakl mnerima seorang kakak ipar yang seusia..aku panggil k.lang..sbb ape...suka hati aku.. ...hahaha..hebat kan kes aku nie...xtau la aku nak klasifikasikan kes aku ni dalam ktgori ape...yang aku pasti...conan n the geng pon xberani nak kaji kes aku...back to the track ok...abaikan segala carutan n meraban aku tadi...
entry aku ni masih lagi pasal kakak ipar...

bakal k.ipar aku ni memg sangat disayangi la...memg giler dijaga rapi oleh aku n montel2 yang lain...mapa aku pon memg giler sayang la kat die...sume indah dimate mereka...tapi mungkin lebih indah dimate cik janggut...so abaikan..tapi pendek kate die mmg perfect u abg...terima kasih ALLAH sebb dah tunaikan permintaan aku slame nie..harap2 dpe berbahgia dunia akhirat....

antara perkara yang sangat2 terang + jelas yang bakal k.ipar aku disayngi adelah seperti yan aku dah senarai kan...


1)baru jer terjadi siang tadi....memg hati aku nie suam kuku....nak tau apesal...ni suma montel 7 mole ksyangan aku....

nasib baik sayang...klo x...dah lama aku kokak telinga die....cerite nye pasal t0pap jer...small matter jer pon...antar dialong aku ngn 7 mole..

aku...:awie tolong g t0pap u k.lang jap...guna duit angah...topap Rm 5 JER....

awie..:ok...tapi awie xtau nom k.lang....
         (aku pon tulis atas kertas n bg rm10...dengan harapan sebesar n setinggi langit ade  baki rm5)

aku...:dah topap ker...tq tolong angah....baki angah mane....(masih tersenyum..ala2 esah 50sen)

awie..:xde baki...awie topap k.lang rm 10....

aku...:tadi kan dah kate t0pap rm 5 JER...nape awie topap rm 10....(hampir jadi hulk)

awie..:awie saje topap lebih..bgi X-TRA skit...die kan kakak ipar angah....(peh ayat baik punyer...nasib guna ayat kakak ipar...)

**aku dengar je alasan die topap rm10 aku xjadi kot nak marah...aku ketawe....sanggup die kokak duit aku u kakak ipor die...perh...sedih aku...dh la pg tadi poket aku kn tebok nagn
adik pompuan...2 satu hal.....aku soh beli aiskrim kat mcd....tetibe mintak baki...die jawab xde...boleh die beli buger gune duit aku...dah 2 bau buger pon aku xdapat....
adoi ai..nasb aku angah...klo aku ALONG...merah blik ko aku simbah cat...




2)kejadian ni terjadi bulan 4 tahun nie...berlaku salah faham antara 7 mole n cik janggut....ma soh aku cakap nagn 7 mole..so aku pon call la 7 mole...
antara dialog aku ngn mole...

aku...:salam awie...mama cakap aku cakap kasar2 ngn abg nape...?

awie..:mane der...abng 2 yang marah k.nuoi...k.nuoi 2 dahla kakak ipar awie...

aku...:abng 2 dah besor...die tau la ape die cakap n buat..awie jgn masok campor pasal abng n k.nuoi...dpe boleh selesaikan masalah sndiri..angah nak awie mintak maaf balik kat abng sbb cakap kasar2 ngn abng...die 2 abng...nant susah nk mintk tolong abng gak...nant abng balik mintak maaf kat die..

awie..:xpe..xpayah mintak maaf...abng PAHAM PERASAAN AWIE...(perhhhh...ayt giler matang...die xsedo yang die dah salah faham...sbb nak back up kakak ipor...abng plak kn pham perasaan die yang tersalah paham.)

**hahaha...aku xsangka awie boleh kluakan ayat sastera cm 2...klo soh buat karangan B.M...perhh...punyer susah...tup2 biler aku tnyer..boleh klua plak ayat gitu....nampak sangat  sastera nyah...sabor je lah...




3)mama aku boleh bezakan hasil kerja aku kemas dapor ngn k.lang buat.... antara ayt2 yang sangat kemas susunannye adelah..

   " ni mesti nuoi yan kemas kan...lain macam jer kmasnye..xpyah guna mr.muscle pon dah bersih(hahaha...sumpah ayat 2 aku tambah..)"
 
aku xapat nafikan la kekemasan k.lang....memang perfectionist giler....serios memg trbaik...kadang2 aku terfikir gak... giler pefectionist pon xmcam die...padan  ngn cik janggut y juga sangt perfectionist...aku dapat rasekan yang rumah dpe nanti nyamuk pon xberani masok...masok sekor...3tin resect habis...
giler ganas + skit kejam...dpe memg berjodohan...hahaha...


  perbezaan cik janggut n k.lang....

A)klo cik janggut kemas...perhh...memg bingit...tau apesal...anak gajah pon hilnag siot...bnyak kot barang aku yang gagal ditemui..xkire la pe bnde pon...dapat jer kat cik janggut...kompem xjumper...dah macam
barang 2 masok kat segi 3 bermuda...tapi klo k.lang kemas diexde main sorok...baik kan...bg by hand lagi...tapi ko siap2 pitik kapas dlam telinga...bingit dol...taik telinga kan dalam akuarium pon cair...naik Ph air
akuarium 2....


  persamaan cik janggut n k.lang...

A)dah kemas sesuatu tempat 2...mulut pok pek manjang....teringt aku ,ase g umah k.lan...kucing masok pagar umah die jerit....perh...gugur kot kndungan kucing 2...

B)kemas memg berabad....kemas ruang tamu yang xsebeso mane pon leh amik mase 4-5jam...2 pakai vakum 2...klo pakai mop mau 4-5 hari..hahaha...
xpe2...angah xkisah...




klo nak disenaraikan lagi kehebatan n kebesaran pengaruh k.lang dalam family aku memg xcukup entry nyah..mmg bnyk crta...disebbkan mate aku dah kuyu..so aku stop till  here dlu...
de mase nant...aku recall blik crta2 yang menampkkan pengaruh k.lang dalam family....pe2 pon...family aku tetap terbaik...huhuhu....

1 comment:

Memory said...

suka entry ni mai... smbl baca entry shera blh gelak sbb mai tls entry mesti kelakar.. (^_^)