Friday, April 29, 2011

final...

salam n selamat petang....

entry aku namenye final...examination 2 bapak angkat die...aku dah lame sesangat xhadap kertas final exam nie...de la dekat stengah tahun...dalam tempoh 6 bulan 2 aku memg giler bizi...artis asyik nak jumpe aku jer 2-3jam skali aku jumper artis lain plak..opsss bukan aku jumpe artis yer..artis2 yang nak jmper..tapi artis yang giler hot nak jumpe aku sampai nagis 2 ialah... si GUMIHO...perhhhhh smggu 2 kali kot nak jumper..xcukup dengan 2 ahli perniagaan yang giler besar pangkat die...tapi aku bse panggil apek @ nyonya @ makcik @ pakcik jer...dpe xsuka aku paggil dato' ke datin..Opis dpe memg bnyak partition..rakan konsi memg belambak...sape yang dok kat ipoh...area2 CLOSE MOUNTAIN..memng tau la opis die...yang xtau..xpe abaikan segala carutan ku...

ok skang aku nak stop meraban..fokus2..ni first time aku amik anak lelaki examination kat U...yer first time amik kat U...bese aku amik kat poli jer..(politeknik adalah warisan kita...membkal tnga....(hati kecik benyanyi) )..nak perli aku ker  der...hahaha..de aku kisah...aku dah 4 bulan tempoh hidup yang mencabar kat U ni..paling mencabar time exam ni la...soalan dah la jalan TAPAH-CAMERON..berpinar mate aku..otak aku lagi la..pusing dah kalah pusaran halilintar..(aku xpasti ape aku cakap..so salah abaikan)..masok hari ni aku dah lepas azab kecik (dalam pelajaran)...azab dunia xkira lagi ha...

tadi aku baru lepas mandarin...otak aku memg dah sendat sangat dah ngan ilmu bahase cina ni...xsabo jer aku nak muntahkan atas ketas 2...tup2 bukak soalan..ilmu dalam kepale yang  sendat n overload tadi cuak nak klua...xbleh bla tol...malu2 plak nak transfer data ke tangan..data xsampai tangan past si tangan plak pkai mode VIBRATE xreti...pastu mula la ketaq macam sakit parkinson tahap 6...pastu padam2..salah skit jer padam cume...nasib U aku pkai kertas mahal(sambil mendabik dada)...huhuhu...padam bnyak mane pon xkoyak..klo pkai kertas kuning cam sekolah rentad dulu aku xtau nak kate ape dah...lubang mesti kalah lubng hidong lembu atok seman(sumpah xde kaitan ngan mane2 atok seman @ lembu).....

dalam bnyak2 soalan tadi yang aku paling xboleh blah ialah dialog....1 harem  pon aku xdapat nak tgkap..serios aku memg xsangka akan keluar cina betol...tapi hati kecik aku nie  de rase yang de stgah budak tau soalan ape xtp xnak g tau...kedekot giler...nak A sorang jer...aku pon xpaham la..asal yang xnak kongsi....aku ni bukan hebat sangat pon sampai yang xnak g tau ape yang masok...kadang2 rase rase dok poli lg best la...kawan2 pon xsombng n pilih bulu...bahan pon konsi ngan x-poli....ape dosa aku n kawan2 yang lain aku pon xtau la...nakkate aku penah kutuk n semat dalam blog aku nie...rase cam xpenah plak...aku dah lame dah nak luah..tapi skang baru terluah...de bahan kongsi jer la ramai2...aku bukan mintak ko tolong buku kan setiap soalan final atau nota...ko bagi aku pinjam ko punyer pon dah kira baik...ni x...dah terang2 aku nampak pon xtnyer...biler aku dah tnyer ko cakap xde pe....rebus la soalan 2...ko minum..kot dapat 4flat..

ok..cukup sampai citu....tadi aku memg xsempat langsong nak semak jawapan..2jam mase 2 aku xtau mane pegi nye...cepat sangat mase belalu...(ayt xbleh bla..hahaha)...dahla kn tulis 2 jenis tulisan..mane xsemput kaki aku bergoyang akibat kekangan mase...nasib jer x tanggal..nebes tau nebes...dah 2 boleh plak kiter orang disuruh klua awal...ayat memng sangat xboleh blah...tapi alasan soh klua awal sangat murni...takot xsempat smyang...i like nyah...dah tau takot student sempat nepa la g buat paper pukul 3 petang hari jumaat...buat la hari lain..hari jumaat oang kelam kabut...aku dahla xsiap 1 page lagi..mase tgal 20 minit...memang runsing aku...dahla bunyi kerusi orang kluar...pengawas plak nyembang....mcam lpas exam xboleh sembang...xsuspect aku yang menjawb exam tol....pastu kan aku rase..xpayah ade pengawas la mase exam...sbb de setngah pengawas bising...membingitkan gegendang telinga capang aku.... mane tak nyer...xcukup nyembang pasal akan dpe....bunyi telipon plak...aku ingt la kan..next paper aku kat pkai kad manila kat tengkok pastu tulisan....

PENGAWAS JANGAN BISING!!!...SILA MATIKAN TELIPON BIMBIT ANDA...ATAU SILA GUNAKAN MODE SILENT / VIBRATE DAN LETAKKAN DIBAWAH MEJA..

amacan ok x...sape stuju...sila angkat tangan macam saye..(aku suka tgn nyah usop wilcha)...

dah tau jage exam jgn la nyembang pasal anak...ANAK SIHAT KER..? SUME SIHAT..? ANAK XSAMBONG BLAJAR KER...bla..bla..bla...dah la cakap depan aku...klola aku amik bahase melaysia tadi...memg aku tlong jawapkan dah...kate educated person..so respect la orang (lebih tepat...student jer) skit..final kot...bukan kuiz..terganggu taux...ilmu n idea boleh terbantot...

No comments: