Sunday, April 10, 2011

SORRY K.LANG...

salam n slamat ..pagi..

hari ni aku tetibe terajin plak menaip..dah sebulan aku xtgk muke k.lang..de la dalam sebulan..paling lame la gamaknye...bese k.lang mesti datang umah aku...tiap2 bulan mesti jumpa...xkisah la sehari ke ape..janji aku nampak muke die...tadi sempat jgak la skype dngan k.lang....

lepas rindu aku nak chat tanpa sebarang bayaran...tapi entry aku dipagi buta nie bukan la g tau 1 dunia berape lame kiterorang xjumpa...sekadar permulaan...mukhadimah la kater...nant biler masok jer xsedap plak kan...entry aku nie aku nak cakap betape nebesnye aku..nebes sbb ape...?..kiter mula ngan perenggan baru...

dalam 3-4 bulan lepas aku dapat tau k.lang ade ketumbuhan ( xwajib u aku detailkan )...agak bahaya jugak la...dah name pon ketumbuhan kan...sah2 bahaye...bnd 2 makin lame makin membesar..maklumla dapat mkanan sedap dari antibody..yang aku tau ade 3 ketol..bnyak kan...aku xangggap 2 satu koleksi u peraduan kumpol dan menang..aku anggap ia sbgai ujian 2 k.lang n orang sekeliling die...n yang penting..persahabatan aku ngn k.lang kompem teruji...

aku cukup risau pasal ketumbuhan 2..sebab kawan aku lg sorang cakap.."TUMBUHAN" dalm badan 2 mesti akan membesar..makin lame makin besar...aku xnak k.lang sakit..aku nak tgk die happy ajer...aku dah puas pujuk k.lang u operate..tapi awal2 k.lang xnak..mungkin ade alasan sndiri...tapi biler aku dngar crta kawan aku yang lg 1...die kate bahaye..baik buang sbelom merebak n membesar dan hasilnye KANSER...Biler dengar jer perkataan KANSER aku rase die lebih seram dari cerita nyiang rapik @ khurafat...

abng aku pon dah puas pujuk die..tapi masih xnak..aku xtaula nape k.lang berkeras xnak...tapi die ade kate yang doktor nak sedot...pesanan aku kepada doktor2..."..TOLONG JAGA HATI SAHABAT AKU BOLEHX.." ko taux ko bagi die takot..klo die takot aku lagi takot..klo ye pon nak sedot...ko cakap la sakit sedutan 2 macam kn JENTIKAN MANJER...pas kawan aku xsedar ko pkai la kompresor ke per...jangn berlubng badan kawan aku dah...klox " I C U IN COURT "...giler ayat artis aku bagi..hahaha...ko wat a cam ne pon..jnji parot operate 2 jgn beso dari parot " chicken poks " kat muka aku...klo beso jgak...ko bayr hntaran lebih...

hahaha...tadi mase chat2 aku try tny k.lang lagi...die nak xbuat..kot2 la ubah fikiran...tapi perhhhh....terkejot siot aku...k.lang ubah fikiran...hahaha...baik punyer...ucapan aku kepada ketumbuhan.."..NYAH KAU DARI BADAN SAHABAT KU.." nasib k.lang bukan artis yang terkenal..klox kompem esok paper metro...kosmo n utusan front page...9hari 9malam crte k.lang nak operate jer...mase 2 aku mesti bz..manex..aku ni sahabat yang merangkap jurucakap...wartawan mest cari aku..ye x ye  k.langnyer...

biler aku dah happy...tibe2 aku tukar mood aku kepade SAYU2 MANJE...sedih siot..k.lang g tau aku die klo nak operate  kn operate 18/4...time y  aku xboleh balik...aku nak jg k.lang aku...sape nak teman die..aku pon nak tgk k.lang time sakit...nak gak sumbng jase dan keringat u die...ni lagi 1 pesanan aku u doktor..."TOLONG REFER BALIK JADUAL SAHABAT a.k.a JURUCAKAP @ FAMILY TERDEKAT SBELOM TARIKH OPERATE...TOLONG DAPATKAN TNDTANGAN..mohon kan sekali pembatalan kelas aku..ingt yer jgn masokkan dalam 20% markah kehadiran.."hahaha...aku gurau jer..tapi nak amik serius pon ok....aiman xkisah...tapi tahukah anda..nebesnyer aku nak tggu k.lang keluar dari bilik operate 2 kalah nebes tgu anak pertama bg perkahwinan ke-3 kak limah...sumpah k.lang aku neves...lagi 7hari nak operate tapi neveb aku dah macam lg 7 saat...adoi ai....

Skang ni aku rase macam nak balik ipoh jer..jump k.lang...tapi masalhnye aku kat overstate..jauh giler dari ipoh...celah mane aku nak balik...k.lang klo k.lang bace la entry angah nie...serius angah rase besalah xdapat tman k.lang sampai depan pintu operate 2...dktr 2 xtnyer jadual angah dulu...nak buat pon tggu la time angah habis exam..niex..dekat2 exam die nak operate k.lang...tapi xpe..k.lnag jgn risau k...angah ade je dalam hati k.lang...dont bimbang..operate 2 kjep jer..xlame pon...k.lang releks jer atas katil operate 2 yer....pejam jer mate..bayngkan saat indah kiter bersame...hahahaha.....xpon bawak laptop masok blik operate n bace entry angah nie...mesti xsakit...i gerenti u...

aku tujukan lagu ni khas u k.lang...k.lang jgn takot yer...sakit 2 kejap jer..ni sume dugaan...sakit 2 ALLAH bagi u kurangkan dose..sakit skit 2 biase je k...k.lang dengor n hayati la lagu nie...khas u k.lang....

nota..:

u k.lang
1) be strong ok...doa bnyak2...selawat ke atas nabi...jagn pk negetif k...percaye pd dktor y jlnkan operasi 2..
2)angah doakan k.lang cepat sembuh..sihat n ceria sentiasa...
3)jgn risau2 lagi ok....teknlogi makn canggih...
4)i always n always be with you....jauh dimate tapi dekat dihati....
5)klo ade mood nant angah sru abg teman k.lang yer...maaf angah xdapat datng..bukan sengaja...harap k.lang paham....
6)angah sayang k.lang sendat2..eheheh

umum :
1)sesape y terbace entry ni..aku mohon jase baik u doakan sahabat aku...
2)mohon doakan sekali sahabt aku cepat sembuh..parut operat cepat kering...
3)trime kasih u doa yang ikhlas...semoga korang mendapat balasan baik dari ALLAH..



hamba ALLAH...

No comments: