Saturday, March 5, 2011

AKU TERLUPE...

salam n selamat pagi.....

Aku nak taip entry aku kali ni dalam keadaan mood aku y sedih...aku terlupe...standart la LUPE...tapi bagi aku dah terlupe benda y penting dalam hidup aku...nak djadikan cerite...aku ade kawan y sangat rapat ngn aku tapi aku lupe yang die sakit....Tapi Alhamdulillah aku disedarkan ALLAH...

Kawan baik aku aku pggil die k.lang n bahasekan diri aku angah..umo sebaye tapi saje nak pgil cam 2 supaye keakraban 2 lebih mudah terjalin...2-3 hari nia aku asyik fikir  bnde yang mendatangkan kegembiraan pada aku n k.lang...tapi last2 aku lupe yang k.lang bukan jer gembira tapi die juga derite...

tadi aku msg ngan k.lang...dari cara die jawab msg aku dapat rase yang die tgh sedih ats beberape sbb y aku rase xperlu aku mention kat sni...aku kenal sngt perangai k.lang nie...die xpernah nak tnjuk n mengaku die sedih.bagi aku..sedih die 2 sedih aku..susah die adelah susah aku...sume yang berkaitan ngan diri die..aku mesti akn terase tempiasnyer...xkisahlah baik ke buruk...

bagi aku k.lang 2 anugerah y ALLAH turunkan khas n limited u aku....So setiap y terjadi kat die 2 same jer terjadi pade aku...aku kurang kisah klo aku susah sbb aku tau klang memng akan ade u aku...tapi aku risau klo aku xmampu nak tolong k.lang waktuk.lang susah...andai kate aku boleh pohon doa pada ALLAH n 120% doa 2 makbul...aku mesti akan doakan k.lang n family die dimrahkan rezeki..rezeki yang ade 2 berlipat kali ganda...aku nak bg die rase hidup tanpe istilah susah...(skop friendship...family aku tetap nom 1.)

 
dah dkat 4 pagi pon k.lang xbalik kje lagi...die nak cari duit lebih n u dapat promotion...bagi aku k.lang layak u dapt kje y sesuai...tapi syng.bidang die payah skit..sian die..penat kerje tapi gaji die xsetimpal..tambah plak bile dimaki hamun....k.lang klo angah de syarikat...angah g k.lang handle...angah bagi gaji ikt educ level..angah bg k.lang rehat bile pnat...cuti klo sakit wlpon selesema....tapi syngnyer angah xde sume 2...angah cume de doa u k.lang supaya dipermudahkan semua urusan...

angah tau k.lang tengah runsing skang..tapi k.lnag jn risau...angah akan wat y terbaik u tolong lang...k.lang doa kan angah yer..angah janji angah tolong lang selagi angah mampu...k.lang jg takot n risau...k.lang boleh harapkan angah...24/7...356hari...angah sedia tolong k.lang....k.lang jgn sedih2..sume y terjadi de hikmahnyer...name pon dugaan...mesti susah skit..tapi biler dah dapat hasil...mst kite bersyukur dapat dugaan 2....

nota..:

1)aku bukan nak over expose kawan baik aku...tapi aku tulis dari hati aku... aku sedih biler sahabat dunia akhirat aku sedih...bukan niat aku nak bngga kan die..tapi penulisan aku adalah penghargaan n penghormatan aku pade sahabat aku.....

2)bukan aku nak jadi over protective..tapi 2 dah jadi responsibility aku u protect sahabat sejati aku...klo ye pon die wat salah..tolong ckap elok2..die berhak u terima layan y elok wlpon die bersalah...walapon die sahabta aku...xbermakne aku abaikan setiap pebuatan y salah...

3)aku harap die cepat sembuh..sihat sentiase...segala urusan dunia n akhirat die dipermudahkan...aku nak die rase sng..aku nak g die rase hidup y ''kurang'' kesusahn...

4)aku bukan jenis y mudah lupakan kawan2...aku pon ttap akan jadi seorang kawan y sudi protect n tolong kawan...kepada kawan2, jgn mudah terase klo aku lebihkan sahabat aku...kawan pon same penting...ape2 hal cakap jer..xde masalh...telinga sudi memperdengarkan...


5) aku sayang sahabat n semua kawan2 aku....(kawan y xdendatngkan masalah aje..y datngkan masalah kurang...bukan kejam tapi aku rase ia berpatutat)


Hamba ALLAH...

No comments: