Monday, November 15, 2010

Sayang..(daa..)

Salam..n selamat malam....


Malam nie aku tetibe rase nak taip pasal SAYANG...aku bukan nak cakap pasal "sayang aku"...daaaa...
Tadi mase aku tengah syok cari TEMPLATES bru nak letak kat blog aku..aku terdetik u bukak satu laman sosial yang sedang meningkat naik ler namenyer...Makin ramai yang melayan laman sosial ni..tahniah kepada FOUNDER laman tersebut yang berjaya mencipta name...

Kembali kepada tajuk entry aku 2...SAYANG...perkataan 2 normal la..ramai orang guna...guna u kawan..pakwe ke makwe ke...lantak ctu...Name timangan nie jarang orang nak pakai u pnggil PARENTS..klo mak pgl ayah sayang 2 normal la digengar...tapi klo anak pgl nak ngan timangan SAYANG cam pelik...MUNGKIN ade tapi aku jer kot yang xtau...aku cakap jer..pade sesape yang rase xleh trime pemikiran aku leh la tekan X...cam bese k...LAYAN DIRI...aku xpenah pakse sesape u bace setiap POST aku...ok kiter kembali...

Bagi aku..sorang anak akan cakap die SAYANG pade parents bile ditanyer sayang ABAH N MAK X...kompen cakap SAYANG..klo XSAYANG lantak korang la...aku xamik port...Bagi aku...anak jarang akan pgil parents die SAYANG...2 pendapat aku..aku xpenah dengar lagi anak pgil mak n ayah dpe ngan perkataan SAYANG...SAYANG hanyer akan terpacol kua dari mulot biler ditanyer atau biler meluahkan perasaan...klo nak pggl parents ngan name SAYANG aku blom pernah jumper @dengar..KLO de yang pgl PARENT ngan PERKATAAN SAYANG..aku memg RESPECT korang...tapi serious ...korang memng pelik bin ajaib...tapi ITS okay....



Tapi masalahnyer sekarang aku xpaham kenape PERLUNYER memggil PAKWE..MAKWE nagn paggilan TERSEBUT DI KHALAYAK RAMAI..aku xde mase nak dengki ker ape.....bagi aku klo pasangan kouple nak luahkan..its fine...TAPI AGAK2 LER...nak pgil sayang2 kat LAMAN SOSIAL...KLO la laman 2 KHAS u pasangan TERSEBUT jer xpe la...MASALAH NYER SKANG....laman 2 BNYAK ORANG GUNE....xperlu terLALU menonjolkan kemesraan dpan orang RAMAI...tau ber2 jer cukup la...INGAT SKIT...bukan sumer SUKE...xperlu BERMANJE-MANJAAN...xde dapat TROFI PASANGAN PALING ROMANTIS PON.....


Dah la taip u tatapan semua PENGGUNA...so agak2 la skit..pastu PERKATAAN 2 DIpamerkan u bacaan orang ramai satu hal..BERULANG-ulang satu hal...Aku dengar pon naik cemuih.... nyampah... meluat.....aku bukan nyer dengki ker per sebab xde orang nak pgil aku SAYANG...xde makne nak dengki...xde hilang pon lemak kat badan aku klo nak dengki..cume 2 la..aku meluat...kepade sesiapa yang terdetik dalam hati kate SAPE SOH KO BACE...?????... aku jawab... AKU BUKAN NAK BACE ARTIKEL 2...TAPI DAH ADE PERKATAN 2 KAT ARTIKEL YANG AKU KN BACE....dahla PAKSE RELA...DAH 2 BANYAK PLAK  PERKATAAN SAYANG...NAK XNAK KN BACE...

Aku bukan nak BOIKOT pasangan2 yang MELUAHKAN PERASAAN kat laman sosial.....atau kat mane2...aku xkisah pon....TAPI BIARLE BERPADA...xperlu setiap pertanyaan @ persoalan MESTI ADE PERKATAAN sayang...xperlu bagi tau sume yang anda bahagia...bagi aku KEBAHAGIAN 2PERLU dijaga dan sentiase disemai agar ia harmoni n kekal...jgan mase bercinte BERSAYANG2...biler dah GADOH...binatang haram sebot pon leh jadi perkataan PALING POPULAR...SAYANG N CINTA yang KEKAL hanyer kepada ALLAH N RASUL...

PERKATAAN sAYANG bagi aku satu perkataan yang  SANGAT x-klusif... MAKSOD aku X-KLUSIF ni...ia TIDAK PERLU sentiasa DIUNGKAPKAN....jap2 SAYANG...jap2 SAYANG....XPERLU sentiasa diLUAHKAN...sebalik nyer DITUNJUKKAN tanpe MELANGGAR HUKUM2 AGAMA ISLAM....bile dah kate xperlu selalu diungkap..perlu di tunjukkan ...jgan plak ade yang sanggup LAKUKAN APE2 je WLPON melanggar HUKUM ALLAH...


Perkataan yang same TARAF ngan SAYANG ni BAGI AKU...mcm SORRY....Sebagai contoh...klo seseorang yang selalu buat salah n  setiap kali kesalahan die SERTAKAN perkataan SORRY...tapi pada HAKIKAT nyer die xpernah nak UBAH kesalahan die...ASAL buat salah cakap SORRY...salah lagi cakap SORRY....BILER LAH perkataan SORRY 2 nak disertakan DENGAN PERASAAN menyesal atas kesalahan....BAGI aku..aku jemu dengar perkataan SORRY yang kerap kali DIUNGKAPKAN...Xde perubahan pon .... KLO dah selalu dengar perkataan SORRY yang XPERNAH ade kesudahan...KE-XKLUSIFAN perkataan SORRY dah xde lagi...ko xwat salah memg la XPERLU perkataan SORRY...tapi biler KO wat SALAH...XPAYAH  SAY SORRY...ITS NOTHIN...nothing gonna change...

Kepada yang xnampak KE-EXKLUSIFAN perkataan SAYANG @ SORRY aku xleh nak wat pe...xtau nak wat camne u g nampak...


NOTA :

1) I'M just a SMALL part of a person that annoying with SOME WORD that used by CERTAIN PEOPLE  yang kadang2 TERLALU DITONJOLKAN xkire tempat n mase yang sesuai...

2)  KEMESRAAN pasgan yang belom ade IKATAN xperlulah TERLALU diTONJOLKAN diKHALAYAK RAMAI..cukp la u korang ber2 jer...nak tunjok pon biarlah berpade2...

3)  Kepade reader yang mengangapENRTY aku annoying...I HAVE NOTHING TO SAY XCEPT...ITS NOT YOUR PROB...TAKE IT OR LIVE IT...xsuke xpayah bace...aku bukan seorang blogger yang handal...

4)  KRITIKAN aku open...NOT TO POINT TO "SOMEONE"....aku pon xperfect..just aku nak luahkan aper yang aku rase jer....

5)  SAYANG xperlu SENTIASA diUCAP...tunjokkan SELAGI x BERTENTANGAN NGAN HUKUM ISLAM....


6) AKU xde masalah untuk trime SEBARANG MAKIAN...ni cume pandangan aku...

7) AKU pilih enrty ni u bacaan sbb aku bukan nak condemn mane2 pasangan....BAGI AKU SESETENGAH PERKATAAAN perlu dijage NILAI KE-XKSLUSIFAN nye..kemesraan TAK PERLU ditonjolkan sangat..MUNGKIN biler orang JARANG BACE artikel 2...korang dipuji..WAH..SWEET NYER COUPLE nie...WAH...bla..bla...bla....TAPI BILER ORANG LAIN YANG DAH SELALU BACE...?..NAK2 lagi KLO EJA SAYANG 2 ngan PERKATAAN CAYANG..

salam..



Hamba ALLAH

No comments: