Saturday, November 13, 2010

GRO..

salam sejahtera.....

Entry aku kali ni cam BO skit..tp xpe.... aku suke nak cakap pasal golongan ni...Aku suker bercakap jer ye jgn ingt aku GIAN @ KEMAROK nak tgk GRO2 yang .2040h nie...kepade yang merasakan ENRTY aku ni amat keterlaluan...leh la tekan X pada hujung kanan bahgian ats k...klo yang tengok laptop tbalik 2 hujong kiri bahagian bawah k....Actually aku pon merasakan yang enrty aku kali nie agak OVER...Enrty ni aku xdepon target kat sape2 cume nye aku bercakap satu bende yang telah didengar saban tahun...saban mgu n saban bulan...kadang2 leh jadi saban hari....

U mukhadimah nyer..aku anggap GRO nie GENG ROGOL ORANG...walapon pada hakikatnyer mereka yang dibayar u merogol orang....MAJO GRO yang kne tangkap nie warge asing...pesanan aku wat GRO2 asing...KORANG INGAT NEGARA AKU NIE APE?....PUSAT ROGOL MEROGOL KER....pergi ler cari tmpat lain u wat aktviti yang TERLAKNAT korang 2....bile pihak berkuasa dah tangkap baru nak lari2...sbelom masok jadi AHLI GENG ROGOL ORANG...kotang xnak lak pk akan ade agenda lari2 berpagar ngan  pihak berkuasa....KORANG ingat pihak berkuasa suke sngt kejo korang....wat bechak keti jer...

Kes paling baru GRO ditangkap ni kat R*W*NG....aku xpenah lagi jejak kan kaki aku kat kawasan 2..so xtau kepesatan tempat 2....tapi aku rase maju..klo xmaju camne GENG ROGOL ORANG bnyak kat ctu...Dpe ni kn tangkap mase tengah DIPEROGOL ngan CUSTOMER...hahaha...bunyi gempak jer panggil CUSTOMER...ape2 kepade CUSTOMER2...yang melanggan pakej yang BAIK PUNYER 2...renti la MELANGGAN...klo agame lain y melanggan pakej PAKAI BUANG ni...aku xkisah...mungkin ADE umat islam yang melanggan...BERTAUBAT..dunia dah nak kiamat dah...kiter ni dah berade di hujong tandok...BUMI skang tengah tgu mase u hancor....

ALLAH adekan ikatan perkahwinan supaya korang dapat JALINKAN hubungan yang HALAL....Baru hidop diberkati n dirahmati...kepade pelanggan yang belom kawin aku nak g pendapat agar korang hentikan la kegiatan yang amat DIMURKAI ni...g la cari pasang yang baik u korang jadikan pasangan hidop n WAT la pe2 pon yang korang suke...KORANG melanggan makhluk yang dah bnyak rekod langganan wat pe ( bukan bermaksod cari GRO yang baru daftar jadi ahli)...ALLAH ciptakan manusia ni berpasangan..Setiap orang dah de dah die punyer pasangan...Banyak2 kan BERDOA kepada ALLAH agar pasangan korang 2 AHLI2 SYURGA....

Enrty aku nie bukan untuk memalukan persatuan GENG ROGOL ORANG ataupon para PELANGGAN...masing2 ade sebab..klo kate aku sokong korang ngn aktiviti LAKNATTULLAH nie...sory...G MATI...MATI HIDOP SEMULA AKU HARAM NAK SOKONG KORANG....Bagi aku  ni sume bergantong ada AHLI PERSATUAN n PELANGGAN....Masing2 de sebab u wat sesuatu....tapi pkir la balik....korang skang nie berjalan dibumi yang nyate...bumi yang ALLAH telah ciptakan...Rezeki ALLAH 2 ade dimane2..cari la bawah batu sekali pon..klo dah ALLAH takdirkan korang ade rezeki..make ade lah...ALLAH  MAHA PENGASIH N MAHA PENYAYANG...setiap hamba yang meminta ALLAH akan bagi...pohon la rezeki dari ALLAH...aku YAKIN ...korang mesti dapat punyer...TAPI...klo nak ALLAH BAGI....korang TAAT LA pada ALLAH...wat ape yang disuruh n tinggal ape yang dilarang...mintak skit ALLAH mest bagi punyer....

Bagi yang beragama ISLAM...TOLONG INGAT bahawe setiap gerak gerik 2 diperhatikan...Tinggalkan kan MAKSIAT jauh2...klo dah xleh CONTOL sangat KEGATALAN KENAFSUAN...bnyak2 kan berpuase k..DOA dijauhkan dari wat kejahatan..amalkan ayat dari surah AL-BAQARAH DIBAWAH K...

Terpulang untuk korang menilai artikal aku..tujuan aku berblogging nie untuk sekadar meluahkan pendapat aku..xde unsor perkauman atau keagamaan...klo bleh aku nak kongi cerita n nasihat skit2...klo ade yang berkate dalam hati....KO NASIHAT LA DIRI KO SENDIRI..aku akan jawab ....SUKE HATI AKU LE NAK NASIHAT..NAK DGAR2..XNAK TEKAN X...



Keutamaan Dua Ayat Akhir Surah Al-Baqarah

Daripada Ibni Mas’ud, berkata Ia : Bersabda Junjungan Nabi s.a.w.:
“Barangsiapa yang membaca dua ayat daripada akhir surah Al-Baqarah pada malam hari nescaya mencukupi keduanya akan dia.”
Adapun dua ayat tersebut ialah :


1. Firman Allah Ta’ala : ( Aamanar rasuulu bimaa unzila llaihi mir rabbihi wal muminuun. Kullun aamana billaahi wamalaaikatihi wakutubihii warusulihii laa nufarriqu baina ahadim mir rusulihii waqaaluu sami’naa wa atha’naa ghufraanaka rabbanaa wailaikal mashiir).

285. Rasulullah telah beriman kepada apa yang diturunkan kepadanya dari Tuhannya, dan juga orang-orang yang beriman; semuanya beriman kepada Allah, dan Malaikat-malaikatNya, dan Kitab-kitabNya, dan Rasul-rasulNya”. Mereka berkata lagi: “Kami dengar dan kami ta’at. (Kami pohonkan) keampunanMu wahai Tuhan kami, dan kepadaMu jualah tempat kembali”.



2. ( Laa yukallifullaahu nafsan illaa wus’ahaa lahaa maa kasabat wa’alaihaa maktasabat. Rabbanaa laa tu aakhiznaa in nasiinaa au akhtha-naa, rabbanaa walaa tahmil ‘alainaa ishran kamaa hamal tahuu ‘alal ladziina min qablinaa. Rabbanaa walaa tuhammilnaa maa laa thaaqata lanaa bih. Wa’fu ‘annaa waghfir lanaa warhamnaa, anta maulanaa fanshurnaa alal qaumil kaafiriin.)



286. Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya. Ia mendapat pahala kebaikan yang di usahakannya, dan ia juga menanggung dosa kejahatan yang diusahakannya. (Mereka berdo’a dengan berkata): “Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau mengirakan kami salah jika kami terlupa atau kami tersalah. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya. Dan ma’afkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami, dan berilah rahmat kepada kami. Engkaulah Penolong kami; oleh itu, tolonglah kami untuk mencapai kemenangan terhadap kaum-kaum yang kafir”.




Surah Al-Baqarah (Ayat 285-286)

Makna mencukupi keduanya bagi sesiapa yang membacanya ialah mencukupi kepadanya daripada melakukan ibadah pada malam hari, atau daripada melakukan bacaan Al-Qur’an, ataupun dapat menolak keduanya kejahatan dan bencana syaitan atau manusia dan jin, atau mencukupi untuk menambah kekuatan iqtikadnya, kerana dua ayat itu ada mengandungi makna iman dan amal secara ringkas.



nota :TUJUAN AKU NAK TULIS ENRTY Y GAK MELAMPAU TAJOK NYER BUKAN UNTUK AIBKAN PARA AHLI PERSATUAN N PELANGGAN..AKU SEKADAR MELUAHKAN RASE MELUAT AKU YANG TERAMAT...KEPADE YANG BERAGAME ISLAM..NASIHAT AKU KORANG BAWAK2 BERTAUBAT..PINTU TAUBAT MASIH LAGI DIBUKA..KEMBALI KEPADA YANG MAHA PENCIPTA...KEPADA YANG BUKAN BERAGAMA ISLAM..AKU NAK CADANGKAN KORANG BUKA MATE N HATI UNTUK MENDEKATI ISLAM K..ISLAM ITU INDAH..ISLAM ITU SEMPURANA..XDE AGAMA YANG SEBENAR...

WALAUPON AKU BUKAN NYE GOLONGAN YANG ALIM...TAPI SEBAGAI UMAT ISLAM YANG ADE SEDIKIT ILMU U BERKONSGI..AKU JADIKAN ENRTY AKU NI SEBAGAI ALTERNETIF UNTUK BERKONGSI..KLO KORANG AKU NIE bangak NGUTOK DARI NASIHAT..AKU AKAN JAWAB SUKE HATI AKU LER...KLO XSUKE KORANG TEKAN X..SEKURANG2 NYE AKU XTERUS CONDEM KORANG..AKU ADE GAK BAGI CADANGAN AGAR KORANG KEMBALI KEPADA PANGKAL JALAN...AKU NAK GAK TENGOK NEGARA AKU BEBAS DARI MASALAH2 SOSIAL...



salam...


Hamba ALLAH

No comments: