Saturday, November 20, 2010

PengORBanAN...kenang @ BaLas

Salam N seLAmat pagI....

Enrty aku pagi2 nie tajuk yang macam tertera kat ats 2...Tajuk nie memang besar bagi aku n die satu tindakan yang MULTIPURPOSE..sbb ape aku cakap MULTI..sebab bagi aku pengorbanan leh dilakukan dengan PERBAGAI cara....xkira tempat n mase...Xramai yang snggup u BERKORBAN....xkire la ape2 skali pon...mase @ wang ringgt..orang yang betoi2 kuat jer sangup BERKORBAN.....

Entry aku 2 sebuah persoalan yang MENGELIRUKAN..mane2 pon leh jadi jawapan...persoalan tambahannyer..mane yang lebih PERLU kiter lakukan...KENANG @ BALAS...mane satu yang boleh mendatangkan kesan yang mendalam TERHADAP orang yang sanggup BERKORBAN @ DEMI ORANG Y DIKORBAN....aku sendiri xmampu nak pilih mane satu jawapan u soalan 2....bagi aku secara peribadi..KENANG & BALAS pon penting..tapi lebih mudah BAGI kiter sebagai manusia untuk MENGENANG daripada BALAS...tanpa memperdulikan konsep XKENANG BUDI...

BAGI aku KENANG jase 2 lebih DITUNTUT...sebab ape...? sebab nak kenang PENGORBANAN sesorang terhadap kiter  bukan satu tindakan yang MEMERLUKAN kiter u KELUARKAN ongkos..xperlu MERAKAM pengorbanan yang dpe dah lakukan....kiter pon kadang2 XSEDAR yang orang lain dah BERKORBAN u kiter...its happen spontaneously....PER yang perlu u kiter kenag PENGORBANAN orang cume INGATAN n RASE BERSYUKUR...

INGATAN xperlu dibayarkan ( lantak korang la sape yang kate kn bayar...de2..de aku kisah) RASE BERSYUKUR pon xkn bayar..die xsame ngn rase aiskrim tanpe kebenaran dkedai...KITER kn bersyukur SEBAB nye bukan senang u orang lain BERKORBAN u kiter...BERUNTUNG la ade orang yang nak KORBAN u kiter..

to be continue...

No comments: